הולכים למכון שיזוף – כל מה שרציתם לדעת על מכוני שיזוף והתביישתם לשאול

לפרטים נוספים והצעת מחיר
תוכן עניינים

לכל מדינה אידאל יופי משלה, במדינות הקרות יהיה זה עור בהיר וצעיר ובארצות שטופות השמש יהיה זה המראה השזוף והרענן. במדינה כמו ישראל, שבורכה בשמש של המזרח התיכון, לא מפתיע שמודל היופי הוא של גוון עור בצבע ברונזה. גם שוק הקוסמטיקה התאים עצמו לאותו מודל ומצפון לדרום נפתחו מכונים המציעים טיפולי יופי משזפים. לאן ללכת ובמה לבחור? בדיוק בשביל זה הכנו את המאמר הבא.

נעים להכיר: מכוני שיזוף

טיפולי קוסמטיקה לשינוי צבע העור הגיעו בסערה אל חיינו אי שם בשנות ה-70 העליזות, לא הרבה זמן לאחר מכן, הגיע הבשורה גם לישראל בה צצו מכוני שיזוף כמו פטריות אחרי הגשם. אותם טיפולים שמציעים המכונים השונים הפכו נפוצים ומבוקשים שכן במחיר של מאות שקלים לסדרת טיפולים מאפשרים לקליינטים להפוך לשזופים בעשירית מהזמן בו היו מבלים בשמש.

טיפולי היופי המשזפים נחלקים לשני סוגים. הראשון הוא שיזוף במכונה בה מותקנות עשרות נורות הפולטות קרינה הדומה לזו של השמש. הטיפול שאורכו לא עולה על חצי שעה, מתבצע תוך פיקוחו של איש מצוות מהמכון ובעוצמת שיזוף המותאמת לסוג העור של המטופל.

הסוג השני כולל שימוש בתרסיס מיוחד המתקבע על העור ומוכר בשם "שיזוף בהתזה". מדובר הטיפול שנמשך מספר דקות בודדות בלבד בהן מכונה או איש צוות מרסס נוזל בעל תרכובת אשר מגרה את חומצות האמינו בעור ומשנה את צבעו. בניגוד לשימוש במכונת שיזוף, כאן לא מדובר בקרינה המשפיעה על שכבות העור העליונות אלא התזת חומר אשר משפיע רק על שכבת העור העליונה ולכן מהיר וקצר יותר.

לכל שיטה היתרונות והחסרונות שלה וכך גם מותאמת לסוגים שונים של מטופלים ולסוגי העור שלהם. ההמלצה שלנו היא לא להתחיל טיפול משזף בין אם בהתזה ובין אם במכונה מבלי להתייעץ עם איש מקצוע בטרם אתם מתחילים.

ביקור במכון – כמה זה עולה לנו?

הפופולריות של מכוני השיזוף מעבר לתוצאה המהירה והאסתטית, נובעת גם מהמחירים שמציעים מכוני השיזוף. התמחור שנובע מהתחרות בין מכוני השיזוף הרבים בישראל מהווה יתרון לקהל הצרכנים שמעוניינים בטיפולי השיזוף בלי לקרוע את הכיס.

במידה ובחרתם לעבור שיזוף בהתזה, מדובר בתהליך פשוט שאורכו מספר דקות בלבד ומחזיק על הגוף למשך זמן שבין שבוע לעשרה ימים. מדובר בפתרון שמיועד בעיקר למי שמעוניין בשיזוף נקודתי לאירוע או צילומים מזדמנים. המחיר לטיפול בודד נע בין 80 ל150 ₪ ואף יכולים להיות נמוכים יותר אם מדובר ברכישת סדרת טיפולים.

בנוגע לטיפול במכונת שיזוף, בגלל שמדובר בתהליך איטי ומדורג לרוב יידרשו מספר טיפולים בשביל להגיע לתוצאה הרצויה. מהסיבה הזאת, עלותו של טיפול בודד נמוכה מזו של שיזוף בהתזה. מבחינת סוג המכונה, לרוב לא יהיו פערי מחירים בין מכונת שיזוף למקלחון בו הטיפול מתבצע כשהמטופל עומד. מחירו של טיפול בודד ינוע בטווח שבין 40-90 ₪ ואילו סדרת טיפולים שהיא נפוצה יותר, תעלה בין 300 ל600 ₪.

דבר נוסף וחשוב לא פחות הוא שב2014 פרסם משרד הבריאות תקנות לפיהן טיפולים משזפים מוגבלים לבגירים בלבד. פירוש הדבר הוא שילדים מתחת לגיל 18 לא יוכלו לעבור טיפולים משזפים. אולם מכונים רבים מאפשרים לקטינים בגילאי התיכון לעבור טיפולים משזפים בכפוף להסכמת ההורים ולאחר מילוי הצהרת בריאות.

לבחור נכון- כך תמצאו את המכון בשבילכם

הפריסה הארצית, הקדמה הטכנולוגית והשיווק ברשתות החברתיות הפכו את חיפוש מכון השיזוף הטוב ביותר עבור המטופל למשימה קשה ומבלבלת. לא משנה מה מציעים המכונים וכמה אטרקטיבי זה נראה, ישנם דברים שאסור להתפשר עליהם כשמחפשים את האחד שיעניק לכם מראה שזוף וזוהר.

עוד לפני שתקבעו פגישת ייעוץ, היינו ממליצים לקרוא ביקורות או להסתכל על האתר או העמוד העסקי של המכון ברשתות החברתיות. למרות חשיבותו של הפרסום, מידע דל באינטרנט אין פירושו שמדובר במכון מפוקפק וזאת משום שאנשי מקצוע רבים אינם בקיאים בפרסום או רשתות חברתיות.

אחרי שראיתם מודעה, או שמעתם המלצה מחברים, היינו ממליצים להגיע למכון עצמו ולבדוק את השטח כי כמו שאמרו לפנינו – אין טוב ממראה עיניים.

עוד בחדר ההמתנה לפגישת הייעוץ שימו לב האם תלויים שלטים המפרטים על הנחיות הטיפול והסכנות האפשריות בו. לאחר מכן שימו לב לנראות, האם מדובר במקום נקי או בחדרון שראה ימים יפים יותר? במידה והאפשרות השנייה היא הנכונה, פנו בנימוס לצוות, בקשו את סליחתם והמשיכו בחיפוש.

במידה ונשארתם, תיכנסו לפגישת ייעוץ לקראת הטיפול במהלכה יאבחנו את עורכם ותקבלו הצעת מחיר. בנקודה זו חשוב לשים לב למהלך הפגישה ולאופן האבחון. הדרך הטובה ביותר לשמור על הבריאות שלכם היא לעבור טיפול שמותאם בדיוק לסוג העור שלכם, אחרת תשלמו מחיר יקר ולא רק על הטיפולים.

דעו את הסיכונים

מכונת שיזוף מחירלמרות שמדובר בהליך קוסמטי מהיר ופשוט שאלפים עברו לפניכם, עדיין מדובר בתהליך הכולל חשיפה לקרינה. לפי משרד הבריאות, חשיפה לקרני הUV הנפלטים מאור השמש ומהקרינה של מתקני השיזוף טומנים בחובם סכנות בריאותיות רבות שבשימוש לא מבוקר עשויות לגרום לנזק ארוך טווח.

פרט לאותם סיכונים בריאותיים, מחקרים מגלים כי כמו בכל דבר, גם שימוש תדיר במכונות שיזוף עשוי להפוך כפייתי ולהביא להתמכרות. כך לדוגמה חושף מחקר שנערך לפני מספר שנים באוניברסיטה מוכרת בארצות הברית חושף כי שימוש גבוה בשיזוף מלאכותי עשוי לגרום להפרעות שונות ביניהן אובססיה כפייתית והפרעות בדימוי הגוף. במקרים כאלו, מדובר במטופלים שאינם מקבלים את עורם הבהיר ולכן עוברים טיפולים משזפים באופן תכוף וכפייתי.

מדובר במצב מוכר בעולם הקוסמטיקה ולרוב נובע מדימוי עצמי נמוך או בעייתי, תופעה דומה ניתן למצוא גם בהליכים קוסמטיים וכירורגיים מעולם הפלסטיקה. במקרים כאלו, מכונים רבים ייעצו למטופלים לתת לעור מנוחה או להפחית את כמות הביקורים במכון השיזוף.

סיכונים נוספים אליהם חשופה מרבית האוכלוסייה המשתזפת הם סיכונים שקיימים גם בחשיפה לא מבוקרת לשמש. בין אם זה הסיכון בכוויות, התייבשות או הסיכון שבפיתוח מחלות עוריות. אמנם, במכון השיזוף החשיפה לקרינת הUV מבוקר ועוצמתה נמוכה משמעותית מזו של חשיפה לשמש בשעות הצהריים של חודשי הקיץ. אולם, ישנה חשיבות גדולה בשמירה על הנחיות הטיפול.

השימוש במכונות שיזוף כפי שאמרנו קודם, מביא לתוצאה איטית והדרגתית ולעיתים מטופלים שמעוניינים בתוצאה מהירה עשויים להתאכזב. אם האכזבה מלווה בהבנה כי התוצאה הטובה ביותר דורשת סבלנות, אין כל סיכון. אבל, אם הם מעוניינים ב "חיזוקית" הם עשויים לצאת לשמש ולנסות לחזק את השיזוף. למרות שההנחיות אוסרות בפירוש על חשיפה לשמש, מטופלים שיבחרו בכל זאת לצאת לשמש עשויים לסבול מכוויות, שלפוחיות וקילופים בעור וזאת בשל החשיפה הכפולה שמחלישה משמעותית את מערכת החיסון העורית.

בגלל הסיבות הללו נסכם ונאמר ששיזוף מלאכותי במיוחד בימים בהם  הקדמה הטכנולוגית שולטת בשוק הקוסמטיקה, הם בטוחים ויעילים. למרות זאת, אי הקפדה על ההנחיות ושימוש מופרז בשירותים שמציעים מכוני השיזוף עלולים לגרום לבעיות פיזיות ונפשיות בעלות השפעה ארוכת טווח.

 חשוב לזכור – שיזוף בריא זה שיזוף בטוח

קרם למכונת שיזוף
קרם למכונת שיזוף – כדאי לדעת מתי משתמשים

קרמים למכונת שיזוף הם מוצרים בעלי נוסחה מיוחדת שנועדה לשפר ולהאיץ את תהליך השיזוף בעת שימוש במכונות שיזוף. קרמים אלו מכילים מרכיבים המסייעים להענקת לחות לעור, מקדמים שיזוף עמוק ועמיד יותר ומגנים מפני ההשפעות המזיקות של קרינת UV.

ספריי שיזוף מומלץ
ספריי שיזוף מומלץ – טיפים וטריקים

שיזוף במהלך ההריון הוא נושא שמעורר לעתים קרובות חששות בקרב אמהות לעתיד. למרות שהשיזוף עשוי להיראות לא מזיק, חשוב לתת עדיפות לבריאות ולבטיחות הן של האם והן של התינוק. עם אמצעי הזהירות והידע הנכונים, ניתן ליהנות מחווית שיזוף בטוחה במהלך ההריון.

מכונת שיזוף
מכונת שיזוף – המדריך המקיף ל- 2023

כשזה מגיע להשגת שיזוף מושלם, מכונות שיזוף הפכו לבחירה פופולרית יותר ויותר בקרב אנשים שרוצים זוהר מנשק שמש ללא ההשפעות המזיקות של קרני UV. מכוני שיזוף מציעים כיום מגוון אפשרויות, כולל שיזוף בהתזה ושימוש בקרמי שיזוף, הכל מתאפשר באמצעות מכונות גאוניות אלו. במדריך מקיף זה נתעמק בעולם מכונות השיזוף, ונגלה את הסודות להשגת שיזוף ללא רבב.

להתגבר על סטיגמה: ביקור במכון שיזוף כסובל מפסוריאזיס

פסוריאזיס הוא מצב אוטואימוני המשפיע על העור וגורם לו להפוך לאדום, לגרד וקשקשי. זה יכול להיות לא נוח, וזה יכול להיות גם מביך עבור מי שסובל מזה. למרבה הצער, יש סטיגמה רבה סביב פסוריאזיס, ואנשים רבים מרגישים מודעים לעצמם לגבי מצבם.

המדריך האולטימטיבי למיטות שיזוף מתקפלות

מיטות שיזוף הפכו לדרך פופולרית להשיג זוהר מנשק שמש כל השנה. עם זאת, לא לכולם יש מקום למיטת שיזוף קבועה. כאן נכנסות לתמונה מיטות שיזוף מתקפלות. מיטות חסכוניות אלה מאפשרות לך לספוג את השמש מתי שתרצה ואז לקפל אותן בקלות לאחסון. 

מכונת שיזוף בעמידה – כיצד לעשות את זה נכון

אם אתם מחפשים דרך מהירה וקלה לקבל זוהר מנשק שמש, מכונת שיזוף בעמידה עשויה להיות בדיוק מה שאתם צריכים. מכונות אלו הן בחירה פופולרית במכוני שיזוף, ומציעות דרך נוחה ויעילה להשיג מראה ברונזה ללא צורך לשכב בשמש במשך שעות. כאן, נחקור את היתרונות של מכונות שיזוף עומדות ומדוע הן עשויות להיות אופציה מצוינת עבורך.