שיזוף מסוכן? הסודות שמכוני השיזוף לא רוצים שתדעו

לפרטים נוספים והצעת מחיר
תוכן עניינים

מיטת שיזוף סכנותשיזוף הוא אחד מהסממנים הבולטים ביותר לאידאל היופי של המאה ה-21 ולמרות זאת עדיין מומחים רבים מזהירים מהנזקים הקשים שבחשיפה ממושכת לשמש. מהסיבה הזו אנשים רבים פונים לשיזוף בדרכים חלופיות ביניהן זה המלאכותי. על היתרונות, תוכלו לשמוע מכל מכון יופי שמשווק טיפולים משזפים אבל על החסרונות? אף אחד לא יספר לכם.

שיזוף במכונה – מה זה בעצם?

השיזוף המלאכותי נכנס לחיינו בסערה אי שם בסוף שנות ה-70 . כמעט חמישים שנה אחרי, הלך והשתכלל הפטנט שכולל כיום טיפול של מספר דקות בודדות שבסופו התוצאה המיוחלת. אבל מאחר שהמאמר לא עוסק בסקירה היסטורית של מכוני השיזוף , נספר לכם מהו שיזוף במכונה על רגל אחת.

מכונות השיזוף נחלקות לשני סוגים הראשון הוא מיטות השיזוף, מכשיר הבנוי בצורת צדפה הכולל עשרות נורות המפיצות קרני UV. בעת הטיפול שנמשך לרוב בין דקות בודדות ל20 דקות, נכנס המטופל למיטה ומופעלות הנורות שמקיפות את כל חלקי גופו. לאחר זמן מה של חשיפה לקרני האולטרא סגול, מגיבים קולטני המלנין המשמשים כמנגנון הגנה מהשמש וצבע העור מתכהה בהתאם לעוצמת הטיפול.

הסוג השני והפופולרי ביותר כיום הוא מקלחוני השיזוף, מתקן דמוי תא הלבשה המכיל גם הוא עשרות נורות הפולטות קרינה המדמה את השמש. עוצמת הקרינה המקובלת היא בין 160 ל200 וואט אליה נחשף המטופל במשך דקות בודדות ובעוצמה קבועה.

מכוני השיזוף עושים שימוש באחת משתי שיטות להשפעת הקרינה על העור או שתיהן גם יחד. השיטה הראשונה היא קרינת UVB המשפיעה על השכבה העליונה של העור ומביאה לייצור מלנין מוגבר בין מספר שעות לימים לאחר הטיפול. השיטה השנייה מנגד קרויה UVA ומכילה קרני אור ארוכות יותר המשפיעות באופן ישיר על הפיגמנט הטבעי של העור.

כיום, מרבית מכוני היופי משלבים בין שתי השיטות להגברת יעילותה של המכונה. הבעיה היא שיעילות מוגברת פירושה גם קרינה מוגברת שיכולה להביא עימה שלל תופעות לוואי וצרות אחרות עליהן נספר מיד.

מחיר היופי – הסכנות שלא תשמעו עליהן בחדשות

נפתח בלנפץ את המיתוס המוכר ביותר על שיזוף במכונה – הוא מסוכן לא פחות מחשיפה לשמש ולעיתים אף יותר. חשיפה ממושכת לשמש עשויה אמנם לגרום לנזק ישיר ומיידי אך קרינת אולטרה סגול מלאכותית בתדירות גבוהה אשר ניתנת בעצימות גבוה לזמן קצר עשויה לגרום לנזקים כפולים מכופלים.

חשיפה לקרני UV גם אם מקורה בנורות של מכונת השיזוף וגם אם בחשיפה לשמש, מהווה סיכון בריאותי העשוי לגרום לנזקים לטווח הרחוק. הסיכונים שבחשיפה לקרינה זו הם בריאותיים ואסתטיים כאחד ובראשם נמצא הגדלת הסיכוי ללקות בסרטן העור. לצערנו הרב, המדינה השמשית שלנו זכתה לתואר מפוקפק לאחר שמוקמה במקום השני בעולם במספר הלוקים בסרטן העור. רק כדי לסבר את האוזן, נגעים סרטניים על העור כוללים פצעים פתוחים שאינם נרפאים ומקורם אינו בחבלה, גידולים על העור וגבשושיות בעלות מראה משונה. המלחמה בסרטן העור ארוכה וכוללת טיפולים קשים וכואבים ולכן נאחל לכם שלא תשמעו עליו לעולם בסביבה הקרובה.

סכנות שיזוףבעיה בריאותית נוספת היא פגיעה במערכת החיסון של העור והיחלשותה. ככל שהחשיפה לקרינה המלאכותית שבמכונות השיזוף,  נפגעת המערכת החיסונית העורית שתפקידה להגן על שכבת הגוף העליונה שלנו. זאת מהפעלה מוגברת של מנגנון ההגנה של הגוף שהוא גם תהליך השיזוף.

נזק בריאותי נוסף טמון בחשיפה גבוהה לקרינה באופן שעשוי לגרום לפגיעה קלה או קשה בראייה. העור העדין מתחת לגבות שלנו, מגן על גלגלי העין מגורמי נזק שונים, במקרה של חשיפה ממושכת ותדירה לקרני אולטרה סגול העור העדין ניזוק וכך עשויה להינזק גם הראייה. לא רק הנזק הבריאותי נכנס למשוואה אלא גם אסתטי, חשיפת הפנים לקרני השמש או המכונה מכפילים את קצב הזדקנותו של העור ועשויים לגרום לכתמים ופיגמנטציה.

חשוב להבין ששיזוף הוא אינו תהליך טבעי של העור אלא מנגנון הגנה. ברגע שאנחנו נחשפים לשמש השפעת הקרינה על הגוף היא גירוי של ייצור של פיגמנטים צבעוניים המחזקים את עמידותו של העור לכוויות שמש או התייבשות. מהסיבה הזו, בארצות טרופיות ומדבריות ניטה לראות אנשים בעלי גוון עור שחום יותר. מה שבעצם עושה תהליך השיזוף המלאכותי הוא כפייה של הגוף להגן על עצמו באופן ייזום ותדיר מה שמחליש את מערכת החיסון העורית ומגדיל את הסיכון להופעתם של נגעים קדם סרטניים.

קרני השמש פולטות חום בנוסף לקרינה המשזפת ולכן משתזפים רבים מתרעננים או עוברים לצל באופן תדיר. אולם, במכוני השיזוף נעשה שימוש במנורות משזפות אך לא מחממות ולכן המשתזפים לא מודעים לעוצמת הקרינה אליה נחשפים. לא רק זה,  אידאל היופי משך למכוני השיזוף גם כאלו אינם מצליחים להשתזף באופן ייזום על חוף הים או במרפסת בשל עורם הבהיר.  אותם אנשים לא רק שלא יצליחו להשתזף במכונה או במקלחון אלא שהסיכון שייגרם להם נזק גדל משמעותית.

 

אם בכל זאת בחרתם בשיזוף מלאכותי – כך תפחיתו את הסכנות

האם שיזוף במיטת שיזוף מסוכןאם נצא לרגע מהסכנות הרבות שסיפרנו לכם עליהן, נראה שבעולם ריאלי לא נוכל לגרום לאנשים להפסיק לצאת לשמש או למכוני השיזוף. לכן אנחנו לא אומרים לכם להימנע משיזוף כמו מאש כי גם אנחנו בעצמנו חוטאים לפעמים ביציאה לשמש. אבל אם כבר לקחתם החלטה ונרשמתם לטיפול במכון השיזוף הקרוב לביתכם, כדאי שתפחיתו את הסיכונים כמה שאפשר.

תצמדו להנחיות: בדומה לכל הליך קוסמטי אחר, גם מכוני השיזוף ייתנו לכם הנחיות לביצוע לפני ואחרי הטיפול. לא משנה כמה אתם חושקים בתוצאה אל תזלזלו בהנחיות של גורם מקצועי. דבר חשוב נוסף להנחיות הוא דיווח על כל בעיה רפואית או נטילת תרופה שיכולה להשפיע על התהליך או לגרום לנזק לטווח הקצר או הארוך.

השתמשו במיגון: כמו שסיפרנו מקודם, הקרניים האולטרה סגולות יכולות לגרום לתופעות לוואי שעשויות להוביל לנזק בלתי הפיך לעיניים. גם אם אתם חוששים משיזוף לא אחיד, בשום פנים ואופן אל תסירו את המיגון לעיניים – הראייה שלכם חשובה יותר מהמראה שלכם.

אל תיחשפו לשמש: אם בחרתם בשיטה הישנה והטובה של נסיעה לחוף הים, אי חשיפה לשמש תוביל לזה שגם לא תשתזפו. אבל אם סגרתם סדרת טיפולים במכונת השיזוף, ותרו על הנסיעה לים ביום שאחרי. פרט לכוויות ונזקים אפשריים שיכולים להיגרם לכם, מדובר בחשיפה כפולה לקרינה ועל הנזקים שבחשיפה כפולה עדיף שלא נפרט.

ותרו על דאורטורנט: נכון שלויתור על שימוש בדאורדורט יכולות להיות השלכות מסריחות במיוחד אם אכלתם עמבה ביום שלפי, אבל לצאת בשלום מהטיפול חשוב יותר. בחומרים הפעילים שבמרבית הדאורדורטנים בהם אנו משתמשים יש אלכוהול ואלומיניום, שימוש בהם לא רק שסותם את הנקבוביות בעת תהליך השיזוף אלא עשוי לגרום לצריבה של העור וכוויות שאינן נעימות (הרי מי ירצה כוויות בבית השחי).

לסיום נגיד שאין הליך קוסמטי שאין בו סיכון, גם הפשוט ביותר וכך גם בשיזוף מלאכותי. ככל שאתם מודעים לסיכונים ויודעים להפחית אותם ככל שניתן, אין שום דבר פסול בלהתחדש מידי פעם בשיזוף באמצע החורף. לכל שאלה נוספת פנו אלינו – פורטל השיזוף של ישראל

קרם למכונת שיזוף
קרם למכונת שיזוף – כדאי לדעת מתי משתמשים

קרמים למכונת שיזוף הם מוצרים בעלי נוסחה מיוחדת שנועדה לשפר ולהאיץ את תהליך השיזוף בעת שימוש במכונות שיזוף. קרמים אלו מכילים מרכיבים המסייעים להענקת לחות לעור, מקדמים שיזוף עמוק ועמיד יותר ומגנים מפני ההשפעות המזיקות של קרינת UV.

ספריי שיזוף מומלץ
ספריי שיזוף מומלץ – טיפים וטריקים

שיזוף במהלך ההריון הוא נושא שמעורר לעתים קרובות חששות בקרב אמהות לעתיד. למרות שהשיזוף עשוי להיראות לא מזיק, חשוב לתת עדיפות לבריאות ולבטיחות הן של האם והן של התינוק. עם אמצעי הזהירות והידע הנכונים, ניתן ליהנות מחווית שיזוף בטוחה במהלך ההריון.

מכונת שיזוף
מכונת שיזוף – המדריך המקיף ל- 2023

כשזה מגיע להשגת שיזוף מושלם, מכונות שיזוף הפכו לבחירה פופולרית יותר ויותר בקרב אנשים שרוצים זוהר מנשק שמש ללא ההשפעות המזיקות של קרני UV. מכוני שיזוף מציעים כיום מגוון אפשרויות, כולל שיזוף בהתזה ושימוש בקרמי שיזוף, הכל מתאפשר באמצעות מכונות גאוניות אלו. במדריך מקיף זה נתעמק בעולם מכונות השיזוף, ונגלה את הסודות להשגת שיזוף ללא רבב.

להתגבר על סטיגמה: ביקור במכון שיזוף כסובל מפסוריאזיס

פסוריאזיס הוא מצב אוטואימוני המשפיע על העור וגורם לו להפוך לאדום, לגרד וקשקשי. זה יכול להיות לא נוח, וזה יכול להיות גם מביך עבור מי שסובל מזה. למרבה הצער, יש סטיגמה רבה סביב פסוריאזיס, ואנשים רבים מרגישים מודעים לעצמם לגבי מצבם.

המדריך האולטימטיבי למיטות שיזוף מתקפלות

מיטות שיזוף הפכו לדרך פופולרית להשיג זוהר מנשק שמש כל השנה. עם זאת, לא לכולם יש מקום למיטת שיזוף קבועה. כאן נכנסות לתמונה מיטות שיזוף מתקפלות. מיטות חסכוניות אלה מאפשרות לך לספוג את השמש מתי שתרצה ואז לקפל אותן בקלות לאחסון. 

מכונת שיזוף בעמידה – כיצד לעשות את זה נכון

אם אתם מחפשים דרך מהירה וקלה לקבל זוהר מנשק שמש, מכונת שיזוף בעמידה עשויה להיות בדיוק מה שאתם צריכים. מכונות אלו הן בחירה פופולרית במכוני שיזוף, ומציעות דרך נוחה ויעילה להשיג מראה ברונזה ללא צורך לשכב בשמש במשך שעות. כאן, נחקור את היתרונות של מכונות שיזוף עומדות ומדוע הן עשויות להיות אופציה מצוינת עבורך.