שיזוף במכונה – לראות את העור!

לפרטים נוספים והצעת מחיר
תוכן עניינים

שיזוף במכונהיום שמש באמצע החורף, איזה כיף! אפשר ללכת לים! אבל העור בהיר מידי ונשרף מהר, החול דביק ורוחות קרירות באות והולכות למרות שבתחזית אמרו שאפשר לצאת מהבית עם חולצה קצרה. מה אם היינו אומרים לכם שאפשר לחסוך את כל זה ולהשתזף במהירות מבלי להגיע לחוף? נעים להכיר, מכונת שיזוף – הדרך שלכם לשיזוף מהיר וטבעי גם בשיאו של החורף. אבל לפני שתרוצו למכון היופי הקרוב לביתכם, ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת על שיזוף במכונה לפני שיוצאים לדרך.

שיזוף במכונה – להיות בשמש בלי לצאת החוצה

לפני שנתחיל, חשוב להבין קודם מה קורה בגופנו כשאנחנו נחשפים לשמש ומהו בעצם תהליך השיזוף שכולנו שואפים אליו. בזמן שאנחנו עולים על בגד ים, פורסים מגבת על החול וחושפים את גופנו לחום הישראלי השמש מפיצה קרני אור אולטרה סגולות. בימי הקיץ החמים בהם רמת הקרינה שפולטת השמש גבוהה יחסית, מגיב העור שלנו באמצעות מנגנון הגנה ומייצר כדורי מלנין, פיגמנט המכהה את העור. המלנין נועד להגן על הגוף מפני כוויות הנגרמות מחשיפה ממושכת לשמש והוא גם זה שגורם לשינוי גוון העור וליצירת מראה שזוף.

לא משנה אם בחרתם בשיזוף מלאכותי או שהחלטתם לתפוס קצת שמש בחוף,  חשוב לזכור שחשיפה ממושכת לקרינה האולטרה סגולה ללא מקדמי הגנה או הגנה על האזורים הרגישים אינה בריאה. תוצאותיו  השליליות של שיזוף לא מבוקר יכולות להיות גם אסתטיות: פטריות שמש, הזדקנות מואצת של העור ושלפוחיות ובמקרים חמורים יותר אף עשויה לגרום לסרטן העור או התייבשות חמורה.

למרות זאת חשיפה חכמה ומבוקרת לשמש עם הפסקות בין זמני השיזוף, שימוש בחומרים המסננים את קרינת השמש והגנה על אזורים רגישים לא רק שפחות מזיקה אלא גם תעשה לכם טוב על הנפש. מעבר למראה הקיצי, לחשיפה לשמש יתרונות נוספים כשהמרכזי ביניהם הוא קליטת ויטמין D המסייע לאיזון הסידן בגוף האדם. לא רק זה, הרבה פעמים יציאה מהבית לים כרוכה גם במפגש עם חבר/ה ונסיעה משותפת, ישיבה על החול החם וצפייה בגלים המרגיעים, כל אלו ללא ספק בריאים לנפש במיוחד בימי הקורונה המאלצים אותנו להסתגר בבתים.

אבל מאחר והמאמר עוסק בפתרונות צבע שלא כוללים נסיעה אל חוף הים או זמן ממושך על שפת הבריכה, נמשיך לחלק המעניין ונגלה לכם איך לעשות זאת נכון.

מכונת שיזוף – מדריך קליל למי שיתחיל

שיזוף במכונה מחיריםלא צריך להיות קוסמטיקאית מומחית או מהנדס מכונות שיזוף כדי להבין על רגל אחת מה היא מכונת שיזוף וכיצד פועלת.

כמו שסיפרנו קודם, היציאה לשמש משפיעה על שכבת העור העליונה "האפידרמיס" וגורם להתכהות שמטרתה להגן על עורנו מקרני הUV (Ultra Violet). חברות קוסמטיקה וטיפולי יופי העוסקות בתחום, חיפשו מכשיר או מכונה שתוכל לחקות את הפעולה של השמש בכל ימות השנה תוך שליטה ובקרה על התהליך ורמת החשיפה של המטופלים. אחרי ניסיונות רבים, נולדה  מכונת השיזוף. כיום קיימות בשוק מכונות שיזוף הבנויות בצורת מיטה בה התהליך קורה בשכיבה ומכונות שיזוף הבנויות כמקלחון ומיועדות לשיזוף בעמידה. על כל פנים, מכון מקצועי העושה שימוש במכונות איכותיות, ישתמש בדגם של מותג מוכר הכולל בין 42 ל52 נורות שיזוף בעוצמה של בין 160 ל200 וואט.

שתי השיטות הנפוצות ביותר בהן עושים שימוש  כיום במכונות השיזוף הן שיטת הUVB ושיטת הUVA. שיטת הUVB פועל כך שחודרת את שכבת העור הראשונה ומעודדת ייצור מלנין החל ממספר שעות לאחר השיזוף ועד ליומיים מהביקור במכון היופי. שיטת הUVA מנגד, פולטת קרני אור ארוכות המשפיעות באופן ישיר על הפיגמנט הטבעי של העור ומכהה אותו בהתאם לגוון העור הטבעי.  למזלנו הרבה, היום לא צריך להתלבט בין אחת מן השיטות ומכונות השיזוף בהן עושים שימוש מרבית המכונים פועלים בשתי הטכנולוגיות בעת ובעונה אחת. בנוסף, אלו הפועלים באמצעות שתי השיטות משווקות על ידי חברות מובילות מכל רחבי העולם ומותאמות לסטנדרט הישראלי של מכון התקנים.

שימוש במכונה לא דומה לרביצה בשמש, בעוד שבמרבית המקרים שהייה בשמש נמשכת בין חצי שעה למספר שעות, טיפול שמש ללא שמש אורך זמן קצר יותר של 12 דקות בממוצע. תוצאות הטיפול נשמרות מספר שבועות ודורש תחזוקה שוטפת. עוד חשוב לזכור שעל מנת שלא ייגרם נזק, חשוב להיצמד להנחיות הצוות ולכל אורך הטיפול להשתמש באמצעי מיגון לעיניים – אנחנו לא רוצים שייגרם נזק לעור העדין של העפעפיים.

 

שיזוף במכונה – מה לעשות וממה להימנע

שיזוף במכונה כל הירונות!למרות שסיפרנו על הבשורה שבמכונות השיזוף, זה עדיין מוקדם להשקיע מאות ואלפי שקלים בשינוי גוון במכון היופי. ישנם דברים שחשוב לדעת ודברים שמהם עוד יותר חשוב להימנע, אחרת זה ייגמר בדמעות ולא של שמחה.

לפני שבכלל נפרט ממה חשוב ורצוי להימנע בטרם נשכבים (או נעמדים)  על מכונת השיזוף, חשוב לדעת שאם טרם מלאו לכם 18 אביבים, מכון שמכבד את עצמו לא ייתן לכם לעבור טיפולי שיזוף. הסיבה, תקנות השיזוף שהתקבלו בכנסת בשנת 2014 ואוסרות על מתן טיפולי שיזוף לקטינים. אם עברתם את גיל 18 אבל נכנסתן להריון גם אז, רצוי לא לעבור במכון השיזוף. במידה ותהיתן מדוע? נספר לכן שבמהלך תקופת ההיריון מופק בגופן של נשים הורמון המשפיע על צבע העור ועשוי לגרום לפיגמנטציה. לכן המלצת הרופאים היא להימנע ככל האפשר מהקרינה הנפלטת ממכונות השיזוף.

אם ביקרתן במכון השיזוף רצוי להימנע מחשיפה לשמש באותו היום. הקרינה הנפלטת מנורות השיזוף המדמה את אור השמש עשויה בשילוב עם חשיפה לשמש לגרום לכוויות ונזקים. חשוב גם לדעת שבגלל עוצמות הקרינה הנמוכות וההדרגתיות המותאמות לסוג העור שלכם, הטיפולים הראשונים ייעשו תוך חשיפה הדרגתית. כמובן שבמקרה של חשיפה הדרגתית כך גם התוצאה תותאם לגוון הטבעי של עורכם על מנת שהשיזוף באמת יהיה לרוחכם.

יצאתם מהמכון ובא לכם להתרענן? קודם כל חשוב לדעת שמריחת קרמים ותמרוקים שונים לפני הכניסה למכונת השיזוף, עשויים לגרום לחסימת הנקבוביות וכך גם לירידה ביעילות הטיפול. קרני הUV הנפלטות מעשרות הנורות משפיעות באופן ישיר על שכבת העור העליונה וכאשר אינו נקי מספיק, עשויות להאט משמעותית את תהליך השיזוף. במידה ולא מרחתם דבר אבל תרצו להיכנס למקלחת זריזה, גם אז תאלצו לחכות מספר שעות. התזת מים חמים על העור לאחר השיזוף עשויה לגרום לכוויות ולתופעות לוואי לא נעימות.

דבר אחרון שחשוב לזכור, שימוש במיטות ומקלחוני שיזוף הוא טיפול יופי לכל דבר ועניין. כמו בטיפולים אחרים חשוב ליידע את הצוות המקצועי בכל בעיה בריאותית. בין היתר בבעיות עור שונות, בעיות הורמונליות, סוכרת ונטילת תרופות שונות. במידה ולא תודיעו לצוות המכון אתם חשופים להחמרה של הבעיה הרפואית ועשויים להיגרם לכם נזקים גופניים וסבל רב.

לפני סיום נספר שגם אם בחרתם לנסוע מהבית למכון היופי ולהשקיע כסף רב בטיפולי שמש ללא שמש, עדיין היינו ממליצים לכם לצאת לנשום קצת אוויר צח ולספוג את קרני השמש בגינה או מחוץ למשרד. זה חשוב, אם לא בשביל לתפוס קצת צבע אז בשביל הנפש שלכם – כאן בשבילכם פורטל השיזוף של ישראל.

קרם למכונת שיזוף
קרם למכונת שיזוף – כדאי לדעת מתי משתמשים

קרמים למכונת שיזוף הם מוצרים בעלי נוסחה מיוחדת שנועדה לשפר ולהאיץ את תהליך השיזוף בעת שימוש במכונות שיזוף. קרמים אלו מכילים מרכיבים המסייעים להענקת לחות לעור, מקדמים שיזוף עמוק ועמיד יותר ומגנים מפני ההשפעות המזיקות של קרינת UV.

ספריי שיזוף מומלץ
ספריי שיזוף מומלץ – טיפים וטריקים

שיזוף במהלך ההריון הוא נושא שמעורר לעתים קרובות חששות בקרב אמהות לעתיד. למרות שהשיזוף עשוי להיראות לא מזיק, חשוב לתת עדיפות לבריאות ולבטיחות הן של האם והן של התינוק. עם אמצעי הזהירות והידע הנכונים, ניתן ליהנות מחווית שיזוף בטוחה במהלך ההריון.

מכונת שיזוף
מכונת שיזוף – המדריך המקיף ל- 2023

כשזה מגיע להשגת שיזוף מושלם, מכונות שיזוף הפכו לבחירה פופולרית יותר ויותר בקרב אנשים שרוצים זוהר מנשק שמש ללא ההשפעות המזיקות של קרני UV. מכוני שיזוף מציעים כיום מגוון אפשרויות, כולל שיזוף בהתזה ושימוש בקרמי שיזוף, הכל מתאפשר באמצעות מכונות גאוניות אלו. במדריך מקיף זה נתעמק בעולם מכונות השיזוף, ונגלה את הסודות להשגת שיזוף ללא רבב.

להתגבר על סטיגמה: ביקור במכון שיזוף כסובל מפסוריאזיס

פסוריאזיס הוא מצב אוטואימוני המשפיע על העור וגורם לו להפוך לאדום, לגרד וקשקשי. זה יכול להיות לא נוח, וזה יכול להיות גם מביך עבור מי שסובל מזה. למרבה הצער, יש סטיגמה רבה סביב פסוריאזיס, ואנשים רבים מרגישים מודעים לעצמם לגבי מצבם.

המדריך האולטימטיבי למיטות שיזוף מתקפלות

מיטות שיזוף הפכו לדרך פופולרית להשיג זוהר מנשק שמש כל השנה. עם זאת, לא לכולם יש מקום למיטת שיזוף קבועה. כאן נכנסות לתמונה מיטות שיזוף מתקפלות. מיטות חסכוניות אלה מאפשרות לך לספוג את השמש מתי שתרצה ואז לקפל אותן בקלות לאחסון. 

מכונת שיזוף בעמידה – כיצד לעשות את זה נכון

אם אתם מחפשים דרך מהירה וקלה לקבל זוהר מנשק שמש, מכונת שיזוף בעמידה עשויה להיות בדיוק מה שאתם צריכים. מכונות אלו הן בחירה פופולרית במכוני שיזוף, ומציעות דרך נוחה ויעילה להשיג מראה ברונזה ללא צורך לשכב בשמש במשך שעות. כאן, נחקור את היתרונות של מכונות שיזוף עומדות ומדוע הן עשויות להיות אופציה מצוינת עבורך.