בקרת נזקים: כך תפחיתי את הסיכונים של שיזוף במקלחון

לפרטים נוספים והצעת מחיר
תוכן עניינים

מכוני השיזוף כבשו בעשורים האחרונים את הלב הישראלי עם טיפולים אשר מבטיחים תוצאות אסתטיות ומהירות בזמן קצר. למרות המחירים הנוחים והשימוש במכונות מקצועיות עדיין טומנים בחובם סיכונים רבים שעשויים לגרום במקרה הטוב לנזק קל ובמקרה הקשה למחלות עוריות ארוכות טווח. למזלכם, מעבר לרגישויות גנטיות שאין לכם שליטה עליהם, תוכלו להפחית את הסיכונים במו ידיכם ומאמר הבא נגלה לכם איך.

מקלחון? מיטה? מה זה בכלל שיזוף במכונה

לפני כמה עשורים נכנסו לחיי ההורים שלנו (או הסבים והסבתות) מכונות השיזוף, מוצר מהפכני המחליף את אור השמש ומבטיח עורמה הסיכונים של שיזוף במקלחון שזוף תוך זמן קצר ללא נסיעה לים או רביצה של שעות על שפת הבריכה. המצאה זו הפכה כלכך נפוצה שעשרות אלפי אנשים בישראל מבקרים בכל שנה במכוני השיזוף הקרוב לאזור מגוריהם.

המכונה שבימיה הראשונים הייתה בנויה בצורת צדפה המכילה עשרות נורות, הלכה והשתכללה עם השנים וכיום, המכונה השולטת השוק היא מקלחון השיזוף. מדובר בתא דמוי מקלחת אליה נכנס המטופל ובה עומד מספר דקות עד לסיום הטיפול. מקלחון השיזוף מורכב  מעשרות נורות המקיפות את גופו של המטופל אשר פולטות אור אולטרה סגול שהשפעתו דומה לזו של השמש. הקרינה שפולטות הנורות מעודדת ייצורו של פיגמנט הקרוי מלנין שתפקידו להגן על העור מפני נזקי השמש באמצעות שינויי צבעו.

בגלל שמדובר בטיפול ממוקד ועוצמתי, גם אם מדובר בקרינה מדודה עדיין ישנה מגבלת זמן שבה ניתן לשהות במקלחון השיזוף שאינה עולה על 12 דקות לטיפול. מדובר אמנם ביתרון אך עדיין חשוב לזכור שטיפולים כאלו ניתנים רק במכונים מקצועיים על ידי אנשי צוות מנוסים. מהסיבות הללו, חלה הגבלה על כמות הטיפולים שניתן לעבור בזמן מוגדר ואורכם וזאת משום ששימוש תכוף עשוי לגרום לנזקי עור בלתי הפיכים.

חשוב לזכור שמדובר בפתרון אפקטיבי ויעיל אבל לא כזה שמהווה חלק משגרת טיפוח יומית ותדירה כמו מריטת גבות או מריחת קרם גוף. בסופו של יום מדובר בהליך קוסמטי שכמו כל שאר הפרוצדורות בתחום מומלץ ורצוי לעבור רק אצל איש מקצוע.

למה להעדיף מקלחון על מכונה?

מעבר לכך שלא כולנו ממהרים לשכב בתוך מכונת אורות שדומה לצדפה, ישנם יתרונות נוספים שבהעדפת מקלחון שיזוף על פני כל אפשרות שיזוף מלאכותי אחרת.

  1. הטיפול הקצר: שיזוף טבעי הוא תהליך ארוך המצריך זמן פנוי וסבלנות לשכב בשמש כמה שעות טובות. טיפול במקלחון שיזוף מנגד הוא פרוצדורה קלה שלוקחת מספר דקות בלבד. בנוסף, קרני השמש משפיעות רק על חלקי העור החשופים מה שמצריך שכיבה או ישיבה שתאפשר חשיפה לשמש. מן הצד השני, שימוש במקלחון שיזוף כולל נורות המקיפות את כל חלקי הגוף בו זמנית ללא שינוי תנוחה.
  2. זמינות המכשירים: חשיפה לקרני השמש צריכה להיעשות כשיש קרני שמש להיחשף אליהן ולכן צריך לחכות לעונה המתאימה או לזמן המתאים ביום. שימוש במקלחון שיזוף לא תלוי במזג האוויר או השעה ביום והטיפול יכול להיעשות בזמן שנוח למטופלים.
  3. סיכונים מופחתים: קרני השמש הן חזקות ולא מסוננות ולכן עשויות לגרום לנזקים רבים. מנגד, השיזוף המלאכותי נעשה באמצעות מנורות המסננות את הקרניים הקצרות של השמש אליהם נחשפים המטופלים בחשיפה ממושכת לשמש.
  4. התאמת הקרינה ללקוח: מאחר וכלל טיפולי השיזוף המלאכותיים נעשים במכון מקצועי, רמת החשיפה של העור המטופל לקרניים המשזפות נעשית תחת בקרה ובאופן המותאם לסוג העור של הלקוח.
  5. בקרה על תהליך השיזוף: בין אם בחרתם במכונה ובין אם במקלחון שיזוף, ככל שהטיפול נעשה במכון מקצועי תהיה בקרה עליו. בין אם השימוש במכונה תחת הנחיות מחמירות ובין אם בפריסת הטיפולים על פני פרק זמן ארוך מה שמבטיח שהשימוש במכונה יהיה בטוח יותר מחשיפה תדירה ולא מבוקרת לשמש הישראלית.

למרות שהחשיפה לשמש כוללת יתרונות רבים שאת חלקם לא יוכל למלא שיזוף מלאכותי במכון, עדיין מרבית האוכלוסייה לא מודעת לסיכונים הטמונים בה. לכן ההמלצה שלנו היא שמידה וסיבת היציאה לשמש היא לשם שינוי צבע עור, עדיף לעשות זאת תחת פיקוח והנחיותיהם של אנשי מקצוע מנוסים בכדי להפחית כמה שאפשר תופעות לוואי שעשויות לגרום לנזק.

במידה ואכן סבלתם מתופעת לוואי כזו או אחרת הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא להפסיק את הטיפול ולהודיע מיד לצוות המטפל, היופי שלכם אמנם חשוב אבל הבריאות שלכם יותר.

כך תפחיתו משמעותית את הסיכונים שבשימוש במקלחון

כיצד להפחית סיכונים של שיזוף במקלחון

היתרונות בשימוש במקלחון שיזוף הם ברורים כאשר המרכזי מבינם הוא הפחתת תופעות הלוואי והסיכונים הגלומים בתהליך השיזוף הקוסמטי. אולם ברגע שסיימתם את הטיפול מכוני השיזוף לא יכולים לוודא שאתם מקפידים על ההנחיות ולכן, על מנת שהטיפול יצליח על הצד הטוב ביותר נדרש שלא רק המכון יהיה מקצועי ובטוח אלא גם הלקוח ישמור ויקפיד על הנחיות הטיפול.

הדבר הראשון והחשוב ביותר שכדאי לדעת הוא שחשיפה לקרינה אולטרה סגולה במינונים גבוהים היא מסוכנת וזאת ללא קשר לאופן החשיפה. בגלל הסיכונים שבחשיפה זו, קיים השיזוף שהוא בעצם מנגנון הגנה ביולוגי של מערכת החיסון העורית. לכן, ממליצים מומחי עור להימנע משימוש יומיומי בשיזוף מלאכותי או שיזוף טבעי בשמש וזאת כדי שהעור יפתח את השיזוף באופן הדרגתי ובריא.

במידה ואתם חשים שמתפתחות כוויות על העור, הפסיקו באופן מיידי את הביקורים במכון השיזוף, יידעו את הצוות והימנעו מחשיפה לשמש. במידה ובכל זאת נאלצתם להיחשף לשמש, וודאו שאתם מוגנים באמצעות מקדמי הגנה ולבוש המכסה את האזורים הרגישים בגופכם.

חשוב לדעת שכוויות יכולות להיווצר לא רק מחשיפה מופרזת לקרני UV אלא גם מתגובות כימיות של העור לקרניים אלו. מאחר ומאמר זה עוסק בשיזוף במקלחון ולא בנסיעה לים, נמליץ לכם על מספר פעולות פשוטות לביצוע בטרם הנסיעה למכון השיזוף.

ראשית, וודאו שהעור נקי ולח בטרם הטיפול לכן נמליץ על מקלחת חמה (אך לא חמה מידי) שלאחריה מומלץ למרוח קרם לחות. חשיפה לקרינה אולטרה סגולה עשויה לייבש את העור ולכן במידה ויהיה לח בטרם הטיפול הסיכוי להתייבשותו יופחת. ההמלצה לא תקפה לאחר הטיפול שכן מרבית המכונים ימליצו לכם להמתין מספר שעות עם המקלחת לאחר הטיפול.

דרך נוספת להפחית את הסיכון לכוויות כימיות היא הימנעות משימוש בבשמים ודאורדורנטים שרכיביהם עשויים ליצור תגובה כימית בשילוב עם הקרינה הנפלטת מן המקלחון. המלצה זו תקפה גם לשימוש באיפור כבד ולכן הימנעו משימוש בהם בטרם הטיפול.

טיפ נוסף ומפתיע מגיע מגזרת מריטת השיער. אחת ההמלצות הפחות מוכרות היא לא להסיר שיער בשעווה ביום הטיפול. הסיבה לכך היא שלאחר המריטה הנקבוביות חשופות והעור רגיש ולכן שימוש במקלחון שיזוף עשוי לגרום לדלקות, אדמומיות וגירוי שיימשך גם זמן מה לאחר הטיפול.

השורה התחתונה היא שבעת הביקור במקלחון השיזוף רצוי לוותר על איפור ושאר התמרוקים וגם על הסרת שיער בשעווה. גם ככה אף אחד לא רואה אתכם חוץ מהמקלחון וגם ככה אף אחד מאיתנו לא רוצה לסבול מכוויות, גירודים או דלקות בגלל הכנה לא נכונה.

מכונת שיזוף בעמידה
מכונת שיזוף בעמידה – כל הטיפים

שוקלים שיזוף בהתזה? אחת השאלות הנפוצות ביותר שיש לאנשים היא כמה זמן השיזוף יימשך. אמנם אין תשובה מוחלטת, מכיוון שמשך הזמן יכול להשתנות בהתאם לגורמים שונים, אך אנו יכולים לספק כמה תובנות שיעזרו לך להבין ולהפיק את המרב מחוויית השיזוף שלך בהתזה.

מכשירי שיזוף בהתזה
המדריך האולטימטיבי – מכשירי שיזוף בהתזה

כשמדובר בהשגת זוהר מנשק שמש, ישנן אפשרויות רבות זמינות. ממיטות שיזוף ועד קרמים לשיזוף עצמי, הבחירות יכולות להיות מכריעות. עם זאת, שיטה אחת שצברה פופולריות בשנים האחרונות היא שיזוף בהתזה. 

איך להוריד שיזוף בהתזה
איך להוריד שיזוף בהתזה? טיפים וטריקים שימושיים

הסרת שיזוף בהתזה יכולה להיות משימה מרתיעה, במיוחד אם אתה רוצה למנוע פסים או כתמים לא אחידים. עם זאת, חשוב להסיר ביעילות את השיזוף בהתזה כדי לשמור על מראה טבעי וללא רבב. בין אם יש לך אירוע מיוחד בקרוב או פשוט רוצה התחלה חדשה, הטיפים והטריקים המהירים האלה יעזרו לך להשיג את הסרת השיזוף המושלמת.

בחינת הסיכונים של שיזוף בהתזה

כשזה מגיע להשגת זוהר מנשק שמש ללא ההשפעות המזיקות של קרני UV, שיזוף בהתזה הפך לחלופה פופולרית. עם זאת, כמו בכל טיפול יופי, חשוב להבין את הסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בכך. במאמר זה נבחן את השאלה: האם שיזוף בהתזה מסוכן?

שיזוף בהתזה בחריש

הבניינים חוסמים לכם את השמש? ככה תביאו אותה עד אליכם בלי לצאת מחריש    עזבו את חופי הים, תשכחו מהחול – כאן לא יהיה לכם