Site icon פורטל השיזוף של ישראל

טכנולוגיית שיזוף – מה זה ולמי זה מתאים?

בעולם שבו הטכנולוגיה הפכה את כל תחומי החיים לזמינים יותר, אין זה מפתיע שגם תחום השיזוף עבר מהפכה. אם בעבר הרחוק והקרוב, מלאכת השיזוף אילצה אותנו לחכות לעונה המתאימה ולפנות מספר שעות לרביצה בשמש, כיום לא רק שהתהליך מהיר יותר אלא גם שבכלל לא צריך לחכות לקיץ. לפני שפותחים גוגל ומבררים עוד, ריכזנו עבורכם את כל מה שכדאי לדעת לפני שמתחילים.

עניין של צבע – מה האפשרויות העומדות בפנינו?

עד לפני כמה עשורים הדרך לאידאל היופי השזוף הייתה ארוכה וכללה שעות של שהייה בשמש. אמנם אין אחד מאיתנו שלא היה שמח לוותר על יום עבודה ולשכב על שפת הבריכה בזמן שקרני השמש הנעימות מחממות כל פיסת עור חשופה, אבל כשמדובר בתחזוקת יופי התהליך הופך למשעבד ונעים פחות. למזלנו הרב אנחנו חיים בעידן שבו לכל בעיה קוסמטית פתרון טכנולוגית וכמו טכנולוגיות שונות להסרת שיער והמסת שומן שינו את חיינו כך גם תחום השיזוף.

 אבל בשיזוף כמו בתחומים אחרים גם כאן האפשרויות הרבות עשויות לבלבל ולכן החלטנו לעשות עבורכם קצת סדר באופציות השונות:

הדרך הפשוטה – שיזוף קלאסי בשמש:

רבים הם האנשים שיעדיפו את השיטה הקלאסית לשינוי גוון העור. הסיבות לכך הן רבות ומגוונות ונעות החל מהאלמנט החברתי של נסיעה לים ובילוי משותף ועד לחשש מפרוצדורות קוסמטיות שונות. בנוסף, מלאכת השיזוף אצל מי שבוחר בשמש הרבה פעמים נלווית לחוויה אחרת ולא מהווה חלק משגרת טיפוח שמצריכה נסיעות תכופות לים.

אין צורך באמת להסביר ולפרט על שיזוף בשמש וכיצד הוא מתבצע מה שכן, הרבה מאלו שמבלים בשמש לא באמת יודעים איך קורה קסם השיזוף. נספר על קצה המזלג שהשמש פולטת קרני אולטרה סגול שכשאלו פוגעות בעור מתעורר פיגמנט בשם מלנין שמכהה את העור כחלק ממנגנון הגנה מפני נזקי השמש.

הדרך הביתית – תכשירים משזפים:

שיזוף בשמש היא מלאכה שיכולה להמשך שעות רבות ולכן אחד מהזרזים המוכרים ביותר הם שמנים ותכשירים שונים לשיזוף עצמי. את אותם התכשירים שמשווקות חברות הקוסמטיקה הגדולות והמוכרות, ניתן להשיג במחירים שונים הנעים לרוב בין 100 ל300 ₪ . את התמרוקים שמכילים חומרים שונים מורחים על העור באופן זהיר ואחיד עד לקבלת גוון כהה ואחיד שנשאר על הגוף מספר ימים ודוהה באיטיות.

חשוב לזכור שלמרות שלא מדובר בחדירה של קרני שמש לעור, עדיין מדובר בתכשיר קוסמטי המכיל כימיקליים שונים. לאור זאת, מרבית המומחים מזהירים שלא להשתמש במוצרים השונים אם ישנן אלרגיות או בעיות עור שיכולות להחריף אחרי שימוש בתכשירים משזפים.

הדרך המהירה – שיזוף בהתזה:

טכנולוגיית שיזוף שנמצאת איתנו עוד משנות ה-70 העליזות שניתן רק על ידי אנשי מקצוע במכוני הקוסמטיקה השונים. שיזוף בהתזה הוא ספריי המכיל חומרים שונים שמתקבעים על העור ומעניקים לו מראה שזוף וקיצי. כיום מרבית התרכובת כוללת חומרים מן הצומח ביניהם סוכר חום על מנת להפחית כמה שיותר את צריכת הכימיקליים שנובעת מהתזת הספריי על העור.

התהליך שאורך לרוב דקות בודדות, יוצר תגובה כימית של חומצות האמינו בגופנו דבר המוביל לעידוד פיגמנט המלנין בדומה לחשיפה לשמש. בטכניקת השיזוף הזו כמו בשימוש בתרסיסים וחומרים משזפים, מדובר בתהליך חיצוני בלבד שאינו כולל שימוש בקרינה. אולם למרות זאת, הסיכוי לתאונות צבע גבוהה יותר ועמידות השיזוף עצמו נמוכה יותר.

 הדרך היעילה – שיזוף במכונה:

טכנולוגיית שיזוף שגם היא נמצאת איתנו למעלה משלושה עשורים. מכונת השיזוף היא מתקן דמוי צדפה או מקלחון הכולל עשרות נורות שפולטות קרני אולטרה סגול המדמות את אור השמש. הנורות מקיפות את גופם של המטופלים בזמן שהם שוכבים או עומדים ועוצמתם מפוקחת על ידי איש מקצוע מנוסה.

השימוש במכונת שיזוף נחלק לשתי שיטות עיקריות בהן עושים שימוש מכוני הקוסמטיקה השונים כאשר הראשונה היא שיטת הUVB אשר קרינה חודרות את שכבת העור העליונה ומעודדת ייצור מלנין כבר בשעות הראשונות לאחר הטיפול. השיטה השנייה קרויה UVA  ובה קרני הUV ארוכות יותר ומשפיעות באופן ישיר על הפיגמנט עצמו מה שגורם לעור לשנות את צבעו בהתאם לגוון הטבעי של המטופלים. הבשורה הטובה היא שרבים מכוני השיזוף היום שעושים שימוש בשתי הטכנולוגיות גם יחד וזאת כדי להביא לתוצאה הטובה והטבעית ביותר.

דור העתיד של טכנולוגיות השיזוף

לכל אחת מהשיטות שהצגנו לכם כאן יתרונות וחסרונות ולכן, לא משנה באיזו דרך תבחרו ההמלצה שלנו היא לעשות את זה באופן בטוח ומקצועי. בדיוק בגלל זה, הדרך המומלצת ביותר להגיע לתוצאות מהירות ואסתטיות היא פנייה למכונים מקצועיים המתמחים בשיטות שיזוף המותאמות לכל מטופל בהתאם לסוג עורו.

כיום הפטנט היעיל והמהיר ביותר הוא מכונת שיזוף. כפי שסיפרנו קודם, מדובר במתקן דמוי צדפה או מקלחון המכיל עשרות נורות שעוצמתן משתנה בהתאם לסוג העור ולתוצאה הרצויה.

אחד היתרונות המרכזיים בשימוש במכונה היא שמדובר בקרני אור אליהם נחשפים המטופלים לזמן קצר שלא עולה על 25 דקות בניגוד לשיזוף בשמש שלרוב כולל חשיפה לא מבוקרת בשעות בהן הקרינה חזקה במיוחד. בנוסף, שימוש במכונת שיזוף מותאם לשלב הטיפולי ולסוג העור כך שמטופלים בעלי גוון עור בהיר ייחשפו בביקורים הראשונים שלהם במכון לקרינה בעוצמה חלשה יחסית.

דבר נוסף שנוכל לספר עליו הוא ששימוש במכונות שיזוף הפך לנפוץ ואהוב על ידי מטופלים בכל העולם בגלל שאינו תלוי במזג האוויר או בשעה ביום. פתרון שהפך לאהוב ביותר על ידי משתזפים במדינות שלא זכו לימי שמש רבים כמו בישראל.

למרות זאת, עדיין מדובר בתהליך שיעלה לכם כמה מאות ואלפי שקלים והסיכון לנזקי החשיפה עדיין קיים גם אם הוא נמוך משמעותית. לכן כשאתם מחליטים להתנסות בשיזוף במכונה, הדבר החשוב ביותר הוא לבחור מקום נקי עם אנשי מקצוע להם מומחיות בתחום השיזוף. לא רק המומחיות והידע הם שחשובים בבחירת מכון שיזוף אלא גם הניקיון והקפדה על מיגון ראוי.

מהסיבה הזו חשוב  לזכור שאין טוב ממראה עיניים – אל תסגרו סדרת טיפולים בטלפון אלא תגיעו להתרשם בעצמכם מהמכון והשירותים המוצעים בו. גם במהלך פגישת הייעוץ שימו לב להצעה שנותנים לכם והקפידו על אבחון מקדים על ידי אחד מאנשי הצוות. בגלל שמדובר בהליך קוסמטי, חשוב לציין בזמן פגישת הייעוץ בעיות עור או שימוש בתרופות שעשויות בשילוב עם טיפול משזף לגרום לנזק.

החלק שלכם בהצלחת הטיפול הוא לא פחות חשוב מהחלק של מכוני השיזוף. נתחיל בכך שבזמן הטיפול אסור בשום פנים ואופן לוותר על מיגון. לאחר הטיפול תקבלו הנחיות נוספות שאי הקפדה עליהן עשוי במקרה הטוב להוריד את יעילות הטיפול ובמקרה הרע לגרום לנזק ארוך טווח. הדברים החשובים ביותר שכדאי לדעת הוא שלאחר הטיפול לא תוכלו להתקלח בשעות הראשונות ולכן כדאי להיערך מראש.

פרט למקלחת, חל איסור להיחשף לשמש בימים הראשונים הסיבה לכך נובעת מכך שחשיפה כפולה לקרני UV עשויה ליצור עומס על מערכת החיסון העורית, להחליש אותה ולגרום לכוויות.

לבסוף נגיד שכמו שבשמש צריך להיות חכמים כך גם במכונת השיזוף

Exit mobile version